Fatma Türkdoğan “Ölüm Şifresi” üzerine yazdı

0
305

ÖLÜM ŞİFRESİ

Fatma TÜRKDOĞAN

1988 İstanbul doğumlu olan yazar Kayahan Demir; İ. Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Matematik-Astronomi ve Uzay Bilimleri mezunudur. “Çağdaş Esaret Kampı(2012), Korku Kampı(2013)” gibi korku-gerilim türündeki eserleriyle tanıdığımız Kayahan Demir’in, yine aynı türe mensup yeni kitabı olan “Ölüm Şifresi” raflardaki yerini aldı. Aynı zamanda YAZAK( Yazarlık Akademisi Deneği) Yönetim Kurulu Asil Üyesi, FABİSAD( Fantazya ve Bilim Kurgu Sanatları Derneği) üyeleri arasında yer alan yazar, bu tür içindeki yerini sağlamlaştırmıştır. 2011 yılında İ. Ü. Fen Fakültesi Yazılı ve Görsel Sanatlar Kulübü’nü kurdu. İstanbul “Zekâ Oyunları”(2014) yılında yayınlanmış olup çocuk ve gençlere yönelik zekâ sorularından oluşmaktadır. “Ölümsüz Öyküler”(2014) isimli yarışmada fantastik-korku türünde kaleme aldığı “Ömür Törpüsü” adlı hikâyesi ile öyküleri kitaplaştırılan on bir yazar arasında yerini almıştır. Deneme, inceleme ve “Fantastik-Korku-Gerilim” türünde yazdığı çeşitli yazı ve kısa hikâyeleri, çeşitli e-dergi ve edebiyat dergilerinde; “Radikal Blog” ve “Milliyet Blog” sitelerinde yayınlamış ve yayınlanmaya devam etmektedir. “Yazarlık”, “Senaryo ve Film Yapımı” üzerine çeşitli kurumlardan eğitim almış olup, öykülerinden bazılarını uzun metrajlı film senaryosu hâline getirmiştir.

“Ölüm Şifresi”; “Subliminal Mesaj” ve “25. Kare” tekniklerini konu alan “Korku-Gerilim” türünde kaleme alınmış ilk roman olması bakımından önemli bir eserdir. Bilinçaltını etkilemeyi amaçlayan mesajlara günlük hayatımızda; sinema, televizyon görüntüsü ve işitsel yolla sıklıkla maruz kalmaktayız. Bu yöntem, bir ürünün reklâmını yapmaktan, bir inancın ya da görüşün propagandasını yapmaya kadar varan geniş bir perspektifte kullanılmaktadır. Görsel ve işitsel olarak algılanamayan da bilinçaltı düzeyinde algılanan söz, resim, görüntü ve biçimlerden oluşur. Mesajlar çok açık görsel imajlar olabileceği gibi reklâmın içine gizlice işlenmiş sözcüklerden ve bunları temsil eden rakamlardan da oluşabilir. Demek ki duyduğumuz, gördüğümüz ama bilişsel (kavrayış) olarak algılayamadığımız her şey bilinçaltına ileride tekrar kullanılmak üzere veri olarak depolanır ve gelecekteki hareketlerimize yön çizer. İşte tam da bu aşamada bilişsel sürece değil ama bilinçaltına hitap eden tüm propaganda ve veriler, bizim davranışlarımıza yön çizen güdüler olarak karşımıza çıkar. Zira sıklık arz eden tekrarlar

içsel algılarımıza odaklıdır. 25. Karenin ve Subliminal Reklamların temel mantığı, hedefteki kitlenin bilinçli tercih hakkını gasp ederek, onları gizlice zehirlemektir…

Geçirdiği kazada eşini ve resme karşı olan tutkusunu kaybeden ünlü ressamın hayatı, katıldığı bir kursla –kaybolan yeteneklerini yeniden kazandırmayı vadeden- tamamen değişecektir. Dert ortağı olarak seçtiği psikolog-psikiyatr Fuat Akın’a anlatacağı nice olağan dışı hikâyeler biriktirir geceler boyu. Sorularına ve endişelerine hatta korkularına mantıklı cevaplar arar. Verilen “Ölüm Şifresi”ni çözmeye ve kendi bilinçaltı dünyasıyla yüzleşmeye hazırlanan bir ressamın ruhu selamete mi erer yoksa daha da mı bilinmezlik dehlizlerine sürüklenir işte orası kitabın son sayfalarında saklı… Bu türü sevenlerin kaçırmayacağı bir kitap… Sıcak havalarda, biraz korku biraz da gerilim isteyen Eleştiri Haber okurları için tavsiyemdir. Esen ve sevgiyle kalın.

Kayahan Demir, Ölüm Şifresi, Hiç Yayınları

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here